Vaiko pažinimo objektas – visas pasaulis, žmogus kaip gamtos ir visuomenės dalis, jo veikla, darbai, dora, tradicijos, papročiai, šventės ir kt. Ikimokyklinėse įstaigose siekiama, kad vaikas susipažintų su materialiuoju pasauliu, artimąja jį supančia aplinka; kad kartu formuotųsi ir dorinis, estetinis santykis su tikrove. Sukurti ugdomąją aplinką, tinkamą vaikams augti ir ugdytis, tyrinėti, pažinti pasaulį, bendrauti ir bendradarbiauti tarpusavyje ir su suaugusiais, yra svarbus lopšelio-darželio įstaigos uždavinys. Saugi, jauki, žaisminga, estetiška, mobili, lanksčiai keičiama aplinka pagal vaiko poreikius, orientuota į vaiko ugdymosi tikslus bei jo amžių, padeda vaikams jaustis šeimininkais.
Vaiko aplinkos pažinimas yra vienas pagrindinių pasaulio pažinimo būdų, todėl be galo svarbu šią sritį tobulinti. Įstaigai svarbu tiek tėvų, tiek vaikų nuomonė, dėl šios priežasties atliekamas tyrimas „Kokioje aplinkoje nori veikti vaikai?“
Tyrimas Kokioje aplinkoje nori veikti vaikai (0.53 MB)